‘Have a break, have a KitKat’, de rode ster in het logo van Heineken of de kenmerkende blauwe kleur van Coolblue hebben allemaal iets gemeen. Het zijn dé elementen waaraan je het merk altijd herkent. Het succes van je merk hangt af van de koers die je vaart. Wil je dat goed doen, dan is een merkstrategie onmisbaar.
Bouwen aan een sterk merk
Een plek in het geheugen en hart van jouw doelgroep veroveren. Op een unieke manier, onderscheidend van anderen. Dat is het doel van een merkstrategie bepalen. Hieronder hebben we een paar voordelen voor je op een rij gezet. Met een heldere merkstrategie:
Richt je je op de toekomst vanuit een focus op doel en doelgroepen.
Speel je gericht in op jouw doelgroepen.
Bouw je aan een duidelijke identiteit mét een overtuigend verhaal.
…een goede merkstrategie bijdraagt aan een eigen verhaal voor jouw merk? Wat maakt de merken die je kent bijzonder? ‘Sterk spul hè, die Fisherman’s Friend’. Met een strategie laat je zien waarom jouw merk zich onderscheidt van andere merken en dus de aandacht verdient van jouw doelgroep.
In 5 stappen jouw merkstrategie bepalen
Doelen en kenmerken van jouw merk en organisatie inventariseren.
De doelgroep die je wilt bedienen onderzoeken.
De identiteit van jouw merk of organisatie vaststellen.
Het onderscheidend vermogen van jouw merk of organisatie bepalen.
In woord én beeld de concrete merkstrategie vastleggen.
“Wij hebben Puuridee leren kennen als een betrokken partij die openstaat voor input, de tijd neemt voor zowel uitleg, opbouwende kritiek als finetuning. De leerzame en vooral uitgebreide creatieve processen hebben geleid tot een unieke merkidentiteit, waar wij trots op zijn."