Direct naar de inhoud.
Samen uitblinkenSamen uitblinken

Samen uitblinken

Unieke lange termijn waarde creëren

Fonville Schoonmaakbedrijven werkt met haar ruim 1200 medewerkers iedere dag aan een schone, gezonde en prettige omgeving voor haar klantenportefeuille. Ze weten dat een goede samenwerking verder gaat dan alleen schoonmaken. Om dit op de juiste manier te uiten, vroeg Fonville aan Puuridee om haar te helpen met een strategie om unieke lange termijn waarde te creëren, passend bij de organisatie, haar (potentiële) klanten en (potentiële) medewerkers.

Samen uitblinken

We zijn gestart met twee werksessies. Eén met de directie en één met zowel de directie als vertegenwoordigers uit verschillende lagen van de organisatie. Deze werksessies waren erop gericht om Fonville op de juiste manier te positioneren en een goede waardepropositie te formuleren. Vanuit de waarden: topwerk leveren voor tevreden klanten, aandacht voor beleving en het creëren van waardevolle relaties is de merkbelofte ‘Samen uitblinken’ ontstaan. Ook zijn de verschillende doelgroepen aan bod gekomen en zijn de persona’s en klantreizen van zowel de externe als de interne doelgroepen uitgebreid behandeld.

360-graden communicatie

Aan de hand van de strategie is een campagneplan opgesteld en campagnestijl ontwikkeld waarin de merkbelofte ‘Samen uitblinken’ duidelijk naar voren komt. Het plan omvat 360-graden-communicatie voor het introduceren van de merkbelofte aan de interne organisatie en aan potentiële klanten en medewerkers. Voor dit traject is een periode van een jaar uitgetrokken.

“Puuridee heeft onze nieuwe missie en visie vertaald in een pakkende en duidelijke merkbelofte "Samen uitblinken" en hierbij een duidelijke en mooi vormgegeven huisstijl gecreëerd.”
Marcel Mink

Marcel Mink
Manager Stafbureau

Doorvertaling nieuwe stijl op alle huisstijlmiddelen

Allereerst hebben we de nieuwe stijl door vertaald naar bestaande en nieuwe huisstijlmiddelen. Vervolgens zijn we gestart met de ontwikkeling van campagnemiddelen over de as van de klantreizen. Voor klanten zijn dit onder andere: klantverhalen, online advertenties, give-aways, e-mailnieuwsbrieven en een tevredenheidsonderzoek. Voor potentiële medewerkers gaat het onder andere om: medewerkersverhalen, social media advertenties, middelen voor de banenmarkt, verjaardagskaarten, nieuwsbrieven en een warm welkom.

Uitvoering van de merkstrategie

Met de nieuwe merkbelofte, duidelijke positionering en uitgewerkte persona’s en klantreizen, is de merkstrategie van Fonville helder. De komende periode blijven we werken aan de uitvoering van die strategie door Fonville continu te blijven ondersteunen op gebied van marketing en communicatie.