Als toonaangevende projectinrichter voor de zakelijke markt wil je natuurlijk vertellen wat je doet en ook wíe je bent. Dat is precies wat wij voor Interoffice Projectinrichting in Winschoten hebben gedaan met het opzetten van een duidelijke merkstrategie. Dat vormde een stevige basis voor een campagneplan met een website en verschillende huisstijlmiddelen als vertaling van hún identiteit.
Voor het complete plaatje zijn we gestart met een strategiesessie. Daaruit kwam naar voren dat de bestaande website de juiste stijl en toon miste. Heel anders dan de showroom van Interoffice Projectinrichting in Winschoten! Een nieuw webontwerp moest daar verandering in brengen om de identiteit van het bedrijf beter uit te lichten. Wie ze zijn als bedrijf, hebben ze duidelijk voor ogen: nuchter, oplossingsgericht en een echt familiebedrijf. Belangrijke punten die we meenamen in onze uitwerking.
Vanuit de strategiesessie werkten we via de merkidentiteit en klantreis naar een campagneplan. Daarin staat hoe we de doelgroepen van Interoffice Projectinrichting op een effectieve manier bereiken en overtuigen. Om de stijl eenduidig door te voeren, maakten we vervolgens niet alleen een webontwerp, maar ook andere huisstijlmiddelen zoals visitekaartjes en een e-mailhandtekening in dezelfde stijl.
De studio ging aan de slag en presenteerde een onderscheidend webontwerp voor desktop en mobiel. Opvallend qua sfeer: jong, fris, creatief, persoonlijk en vooral gericht op inspiratie. Om de sfeer van het bedrijf door te zetten, hebben we ook teamfotografie verzorgd voor de website. Naast portretfoto’s, zijn er op verschillende plekken in het inspiratiecentrum van Interoffice foto’s gemaakt.
Voor de inhoud van de website maakten we eerst een passende tone of voice. Alle pagina’s werden gevuld met blogs en teksten over de nieuwste projecten. Webteksten gericht op de behoefte van de doelgroepen en niet saai om te lezen. Om deze sfeer verder te vertalen in beeld, fotografeerden we het team op een manier die past bij Interoffice Projectinrichting. Het resultaat: allesbehalve statische portretfoto’s, maar speelse plaatjes tegen diverse achtergronden in de showroom van het bedrijf.
Is jouw bedrijf ook toe aan vernieuwing? Voor een sterke merkstrategie denken we graag met je mee! Bel gerust voor een kennismaking, dan bespreken we samen de mogelijkheden.