Samenwerken op gelijkwaardige basis om daarmee de best mogelijke zorg aan patiënten te kunnen bieden. Dat is het doel van MSB Martini (Medisch Specialistisch Bedrijf Martini), de grootste maatschap binnen het Martini Ziekenhuis. Het samenwerkingsverband, met maar liefst 14 vakgroepen, wilde graag een duidelijke positionering, een huisstijlontwerp en de middelen om hun online zichtbaarheid te vergroten.
Ondanks de naam van de maatschap, is het geen onderdeel van het Martini Ziekenhuis. Het samenwerkingsverband volgt een eigen strategische koers, waarvoor ze ook een eigen identiteit en stijl wilden. Eén die onderscheidend en toekomstbestendig is.
Uit een gezamenlijke strategiesessie kwamen twee doelgroepen naar voren. Een interne doelgroep met medisch specialisten, vakgroepen en andere werknemers. De tweede groep is extern en bestaat onder andere uit ziekenhuizen en andere zorgverleners. De maatschap wil beide doelgroepen aanspreken in een duidelijke stijl.
Voordat we van start konden met een nieuw huisstijlontwerp, werkten we de positionering uit. Omdat het samenwerkingsverband zich wil onderscheiden van het Martini Ziekenhuis, gingen we op zoek naar een nieuwe naam. Daarvoor had de opdrachtgever enkele wensen. Zo wilden ze graag het woord ‘Specialisten’ terugzien en zou het mooi zijn als de naam verbonden werd aan de regio.
Zo kwamen we bij een passende nieuwe naam: Gelkinge Medisch Specialisten Collectief. De naam Gelkinge is een verwijzing van een invloedrijke middeleeuwse familie uit Groningen. Mede dankzij deze familie heeft Groningen stadsrechten gekregen. Ook kwamen zij op voor de rechten van Groningers, net zoals de maatschap dat doet voor de aangesloten medisch specialisten.
Als onderdeel van de nieuwe merkidentiteit kwamen we met een duidelijke huisstijl. Met de kernwaarden van het collectief in gedachten werd het beeldmerk ontworpen. De kleuren geel en oranje in de huisstijl staan voor warmte en zelfvertrouwen, wat aansluit bij de visie en het doel van de organisatie. De blauwtinten staan voor heldere communicatie, stabiliteit en wilskracht.
Om uiting te geven aan de nieuwe identiteit, ontwierpen we een website in lijn met de nieuwe huisstijl. Een informatiepunt waarmee de maatschap een gezicht krijgt en vindbaar is voor de interne en externe doelgroepen. Bezoekers kunnen daar terecht voor informatie over de maatschap, nieuwsberichten en vacatures.
Wil je ook aan de slag met jouw merkidentiteit? Bel, app of mail ons, we denken graag met je mee!