Direct naar de inhoud.
Arbeidsmarktcommunicatie binnen het onderwijsArbeidsmarktcommunicatie binnen het onderwijs

Arbeidsmarktcommunicatie binnen het onderwijs

Regelmatig werken we voor opdrachtgevers binnen het onderwijs. Zo ook voor Scholengroep Perspectief, een stichting met 14 christelijke basisscholen in Stadskanaal en omgeving. De opdracht? Het ontwikkelen van een werken-bij-website, vernieuwing van het logo, een pakkende animatie én het verzorgen van de opmaak voor hun strategisch beleidsplan.

Vernieuwing van het logo

Het logo was ook toe aan een opfrisbeurt. De stichting wilde graag een meer eigentijdse uitstraling, passend bij de organisatie en de scholen. Wel met de voorwaarde dat de herkenbaarheid niet verloren zou gaan. Daar konden onze vormgevers wel wat mee. Ze kwamen met een toekomstbestendig logo, met behoud van de herkenbare kleuren. Een stuk minder formeel, met een rustige uitstraling.

Werken-bij-website

Nieuwe collega’s vinden: een lastige opdracht vandaag de dag, ook binnen het onderwijs. Een afzonderlijke website waarop de scholengroep en de scholen zich kunnen aanprijzen als aantrekkelijke werkgevers komt dan goed van pas. Een gedeeld platform voor alle scholen om vacatures te plaatsen en die te laten opvallen. Ze wilden graag ruimte voor verhalen van medewerkers, waarin zij vertellen over hun ervaringen, de stichting en de prettige werksfeer die ze ervaren.

In lijn met de algemene website van Scholengroep Perspectief maakten we een passend ontwerp voor de werken-bij-website. De header van de homepagina voorzagen we van een aantrekkelijke animatie om de aandacht te trekken.

Strategisch beleidsplan

In lijn met de huisstijl konden we ook aan de bak met een andere opdracht: een ontwerp maken voor het strategisch beleidsplan van de scholengroep. Met dat document presenteert Scholengroep Perspectief de koers van de stichting en scholen voor een periode van 4 jaar. Ze delen hun uitgangspunten, visie en de actiepunten die genomen moeten worden. Terugkerende thema’s in het beleidsplan zijn ‘Kinderen wereldwijs maken’, ‘Zinvol werken’ en ‘Samen’. Die thema’s hebben we gevangen in een concept passend bij de huisstijl.

Wil jij ook een website als instrument voor jouw arbeidsmarktcommunicatie? Bel, app of mail ons, we denken graag met je mee!