Hyzon Motors Europe produceert en levert waterstoftrucks en schaalt haar productie momenteel in hoog tempo op. De waterstoftrucks worden namelijk vanuit de hele wereld besteld. Wij hebben een wervingscampagne opgezet voor de vacatures: Monteur Modulebouw en Monteur Waterstoftrucks, inclusief een radiocommercial op Simone FM.
Dagelijks wordt met veel mensen hard gewerkt aan de bouw van waterstoftrucks. Groei en opschaling spelen zowel op de productielocatie in Winschoten, als het innovatiecentrum van Holthausen Clean Technologie in Hoogezand een grote rol. Er zijn diverse vacatures voor innovatieve, technische functies. Voor sommige functies zoekt Hyzon zelfs 30 collega’s in één keer. Dat vraagt om aandacht onder de doelgroep.
We zijn gestart met een grondige inventarisatie om ervoor te zorgen dat we de juiste doelgroep aanspreken met de campagne. Vervolgens hebben we dit omgezet in een campagneconcept en doorvertaald naar diverse middelen.
We hebben diverse middelen ontwikkeld waarmee we de doelgroep zowel online als offline bereiken. Er zijn vacatureteksten geschreven. In de omgeving van de fabricage en het innovatiecentrum én natuurlijk op scholen met technische opleidingen zijn flyers verspreid en posters opgehangen. Grote spandoeken en belettering sieren de panden van Hyzon Motors Europe en Holthausen Clean Technology. En gedurende enkele weken was op radio Simone FM de commercial van Hyzon te horen.
Voor de wervingscampagne van technisch personeel is een campagnelogo ontworpen. Dit logo kan bij toekomstige vacatures opnieuw worden ingezet en zorgt voor herkenbaarheid wanneer de doelgroep meerdere uitingen ziet.
Carl Holthausen
CTO Hyzon Motors Europe
Carl en Max Holthausen hebben een gedeelde droom; ‘One mission, Zero emission’. Bijna dagelijks is reductie van CO2 en stikstof in het nieuws. Hyzon Motors Europe draagt bij aan het versnellen van de wereldwijde energietransitie met emissievrije voertuigen en technologie.