Direct naar de inhoud.
Bypoint Bypoint

Bypoint

Bypoint valdetectie. Een compleet nieuw product, met een belangrijk doel: zo snel mogelijk hulp inschakelen na een fietsongeval. Bypoint klopte bij ons aan voor hulp rondom de lancering van hun product. Een fantastische opdracht, waar we met veel plezier mee aan de slag zijn gegaan.

We zijn gestart met het ontwikkelen van een sterke merkstrategie, kwamen met een bijpassende huisstijl en hebben het ontwerp voor de website van Bypoint gemaakt.

Van werksessie tot maatwerk

De heren van Bypoint kwamen bij ons met een ijzersterk businessplan. Ze hadden een duidelijk beeld van de doelgroep en de kanalen waarmee ze hun doelgroep willen bereiken. Een fantastische basis voor de ontwikkeling van de merkstrategie. In een strategische werksessie zijn we hier, met de klant, mee aan de slag gegaan.

Doordat er een duidelijk beeld was van de doelgroep, konden we bepalen wat de beste manier is om de toegevoegde waarde van het product onder hun aandacht te brengen. Daarnaast hebben we de positionering en merkbelofte van Bypoint op papier gezet.

We gingen dieper in op de klantreis en de fases die een klant daarin doorloopt. Als onderdeel hiervan hebben we bepaald welke kanalen het best gebruikt kunnen worden om de doelgroep te bereiken en wat de boodschap is die Bypoint wil overbrengen.

Toen duidelijk was hoe we het merk wilden positioneren, gingen we aan de slag met de doorvertaling van de merkstrategie in een passende huisstijl.

Aan de slag

Op basis van de input uit de werksessie maakten een goed doordacht merkdesign, gericht op de doelgroep. Dit voorstel bestond uit een herkenbaar logo, passende kleuren en een eenduidige huisstijl. Daarbij kwamen we ook met een voorstel voor de tone of image, de wijze waarop de fotografie gedaan wordt.

Vervolgens gingen we aan het werk met verschillende middelen. Zo ontwierpen we de visitekaarten, een social media icoon en een concept voor de productverpakking van Bypoint. Verder schreven we teksten voor advertenties en maakten we een ontwerp voor de website.

Een herkenbaar logo

Voor het ontwerp van het logo namen we de functionaliteit van het product als basis. De grootste vorm van het beeldmerk stelt het Bypoint valdetectiesysteem voor, gezien van bovenaf. Vanuit deze ‘point’ wordt een signaal gestuurd richting het woordmerk.

De natuurlijke kleuren luchtblauw en signaaloranje zijn in balans met het woordmerk dat in kapitalen geschreven is. Als geheel heeft het logo een zachte uitstraling, straalt het vertrouwen uit en is het vooral herkenbaar.

Warme beelden

De tone of image, uit ons voorstel, beschrijft de richtlijnen voor het maken en gebruiken van beelden. Met deze handleiding op zak, ging onze art director Anco met de fotograaf mee op pad om aanwijzingen en toelichting te geven.

Foto’s die gebruikt worden op middelen van Bypoint stralen altijd een bepaalde warmte uit. De warme gloed van de zon komt altijd terug in de beelden, samen met vergezichten van de locaties waar de foto’s gemaakt zijn.

Informatie door animatie

Onze grafisch vormgever Yan maakte een animatie met een duidelijke uitleg over het systeem. Met de animatie wordt de behoefte van de potentiële klant zichtbaar, waarom Bypoint valdetectie nuttig is en hoe het apparaat werkt.

Webdesign en middelen

Naast het logo, de huisstijl, tone of image en de animatie, zijn we ook aan de slag gegaan de online zichtbaarheid van Bypoint. Het ontwerp van de website dat we gemaakt hebben is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en heeft een webshop.

Verder dachten we mee over de inrichting van de website en werd ons gevraagd om te teksten te schrijven. Dat waren teksten over het apparaat, voor de spraaksignalen die het valdetectiesysteem geeft bij een fietsongeval en voor advertenties in diverse magazines.

“Wij hebben Puuridee leren kennen als een betrokken partij die openstaat voor input, de tijd neemt voor zowel uitleg, opbouwende kritiek als finetuning. De leerzame en vooral uitgebreide creatieve processen hebben geleid tot een unieke merkidentiteit, waar wij trots op zijn."
Joris Koops

Joris Koops
Oprichter en eigenaar

De markt op

Nu de website van Bypoint live is, de verpakkingen gevuld zijn met het valdetectiesysteem en de advertenties in verschillende magazines zijn verschenen, kijken we uit naar eventuele vervolgcampagnes!