Direct naar de inhoud.
Strategie en huisstijl Strategie en huisstijl

Strategie en huisstijl

Hart voor de regio

Laten zien dat Zuid- en Oost-Groningen een goede plek is om te werken. Om te wonen. Om te leven. Dat is de ambitie van deze initiatiefnemers; bevlogen ondernemers en bestuurders uit het onderwijs. Samen hebben zij dromen vertaald naar grootse plannen. Dit werd de coöperatie Makeport Mercurius. Gevestigd in het erfgoed van Phillips, vormt Makeport Mercurius een unieke plek waar innovatie rondom ondernemerschap en de maakindustrie centraal staat.

Makeport Mercurius vroeg ons de merkstrategie en de bijbehorende huisstijl te ontwerpen. Hét uitgangspunt voor een goede presentatie van deze coöperatie.

Waar het hart vol van is…

En zo zijn we begonnen bij het start: de drijfveren van de organisatie. Waarom doen jullie wat jullie doen? Waar is jullie hart vol van? Deze vragen hebben we in gesprek voorgelegd aan alle betrokken bestuurders. De uitkomsten hiervan zijn tot uiting gebracht in de missie en visie. Hieruit voortvloeiend hebben we de organisatiedoelen geformuleerd. Wat inspirerend! Als gevestigd bureau in dit gebied, zijn we blij met zo’n mooie organisatie voor de regio!

Met wie spreek ik?

Aan de hand van diverse gesprekken zijn de doelgroepen in kaart gebracht. Voor de organisatie is dit een onmisbaar gegeven: weten wie je doelgroep is. Voor elk van deze doelgroepen hebben wij doelen en een strategie ontworpen.

Zo benadert MakePort ondernemers en mensen in ontwikkeling. Of het nu studenten, leerlingen of werkzoekenden zijn. Ze horen allemaal bij de doelgroep.

“Met veel trots en plezier hebben we vanuit Puuridee bijgedragen aan de strategie en het design van MakePort!”
Kirstin Smid

Kirstin Smid
Eigenaar Puuridee

Makeport Mercurius

Planetproof

De volgende stap: het logo en de huisstijl ontwerpen.

Er is gekozen voor een logo geïnspireerd op de gelijknamige én magnetische planeet Mercurius. Het logo toont de aantrekkingskracht van de organisatie.

Het kleurgebruik van het logo is passend gemaakt bij de naam en uitstraling van de organisatie. Grijs passend bij het magnetisch veld van de planeet Mercurius én het staal van een stoere productielocatie. Geel passend bij het stimuleren van het denkproces en de veelbelovende toekomst.

Spotlight, camera, microfoon

Alle resultaten hebben wij geheel ‘corona-proof’ gepresenteerd aan het bestuur van Makeport Mercurius. Onder het genot van een kopje koffie. Iedereen vanachter zijn eigen computer. Gelukkig hebben we elkaar nu enige malen weer in het echt mogen ontmoeten. In de uitwerking van de overige materialen hebben we dit gelukkig ook fysiek kunnen presenteren. Het ontwerpen van de website, visitekaarten, briefpapier, flyers… en ga maar door. We kijken uit naar de lancering van de broedplaats aan het Kanaalster spoor én veel en mooie nieuwe projecten die de regio zullen versterken!