Leg het merk vast
Met een huisstijlhandboek leg je de identiteit van jouw merk vast. De focus in dit document is gericht op de bewaking van de herkenbare stijl, die hoort bij jouw bedrijf of organisatie. Je kunt dan denken aan het vastleggen van de typografie, logo’s en huisstijlkleuren die gebruikt worden. Belangrijk zijn ook de ’tone of voice’ en de ’tone of image’; de manier waarop je communiceert met je doelgroep.
Met de tone of voice leg je de stijl vast van de manier waarop je in tekst communiceert met de doelgroep. Zo zorg je ervoor dat teksten op de website, in uitingen en andere middelen altijd in lijn is met elkaar. Je zorgt hiermee voor een ‘eigen’ herkenbaar stemgeluid, het handschrift van jouw organisatie als het ware. Hetzelfde geldt voor de tone of image, waarmee uitstippelt hoe je in beeld jouw doelgroepen aanspreekt.
Slim én sterk
Door te werken met een huisstijlhandboek, voorkom je onduidelijkheden over de communicatie. Collega’s kunnen altijd het handboek erbij pakken, als ze bijvoorbeeld een post op sociale media willen zetten, de nieuwsbrief voor de volgende maand op orde willen maken of bijvoorbeeld een presentatie gaan geven. Kortom: overal waar je zichtbaar bent, toon je de organisatie op een consequente en krachtige manier zien. Naast dat het slim is voor de interne coördinatie van de communicatie, is het zeker ook een sterk staaltje marketing!
Hulp nodig met een huisstijlhandboek?
Kun je wel wat hulp gebruiken bij het bewaken van jouw huisstijl en strategie? Neem gerust contact op. Wij denken graag met je mee!