Wil jouw school beter communiceren met leerlingen, ouders, (potentiële) medewerkers en basisscholen? Geen zorgen, wij zijn hier om te helpen!
Samen zorgen we ervoor dat iedereen jouw boodschap begrijpt. Wij zorgen ervoor dat jouw boodschap helder en doelgericht wordt overgebracht. Of het nu gaat om het delen van nieuws, belangrijke informatie of jouw sterke punten als werkgever, wij maken het duidelijk en interessant.
Elke school of stichting is anders. Daarom luisteren we naar jouw wensen en maken we een plan dat perfect bij jouw school past. Samen maken we het verschil! We meten wat werkt en wat niet. Als iets niet goed werkt, passen we het aan. Op die manier zorg je dat jouw onderwijscommunicatie helder is en dat iedereen er blij van wordt.
Wist je dat…
…jouw manier van communiceren rechtstreeks effect heeft op de manier hoe leerlingen en ouders jouw school beoordelen? Een duidelijke boodschap, de juiste vormgeving in combinatie met een passende tone-of-voice zorgt voor meer betrokkenheid!
Leerlingen willen vooral een fijne, schooltijd en een goed gevoel hebben bij de school. De manier waarop je iets vertelt is van groot belang in je communicatie naar leerlingen.
Door de keuze voor het juiste middel, de juiste toon en vormgeving kun je leerlingen nog beter bereiken met je boodschap.
Ouders willen vooral praktische informatie en inzicht in hun kind. Maar oudercommunicatie gaat ook over participatie. Je wilt graag dat de ouders betrokken zijn bij de schooltijd van hun kind.
Steeds vaker is oudercommunicatie daarom ook niet gericht op het informeren van ouder, maar het creëren van betrokkenheid. Communicatie is daar een cruciale factor in.
Uit onderzoek blijkt dat medewerkers zich meer betrokken voelen binnen organisatie die vergelijkbare doelen en waarden nastreeft. Hoe meer medewerkers gedeelde normen ervaren, hoe meer ze betrokken zijn. Bovendien zorgt dit ervoor dat medewerkers bereid zijn om de organisatie aan te bevelen. En hier kan communicatie natuurlijk een belangrijke rol in spelen.
Veel scholen hebben moeite om docenten te vinden. Daar is een wervingscampagne voor het vinden van nieuwe collega’s een goed antwoord op.
Daarnaast zien we vaker dat scholen op bestuurlijk niveau samengaan. En dat brengt soms ook nieuwe vragen met zich mee. Die gaan vooral over wat de scholen willen communiceren en hoe ze dat moeten doen.
Tijdens open dagen kunnen leerlingen de sfeer op de school proeven. De manier waarop je dat soort open dagen en de communicatie organiseert moet hen dan ook aanspreken. De uitdaging is om vanuit marketingperspectief de juiste sfeer en beleving neer te zetten.
Waar sta ik voor? (Wat zijn mijn kernwaarden en identiteit)
Met wie communiceer je? (Splits je doelgroep op in specifieke doelgroepen)
Wat wil je bereiken? (Wat zijn je ambities?)
Hoe ziet de wereld je? (En welke dingen wil je hieruit behouden of veranderen?)
Hoe wil ik mijn boodschap overbrengen? (Waar is je doelgroep? Welke kanalen gebruik je?)
Gaat de doelgroep mijn boodschap snappen? (En er eventueel naar handelen)
Hoe kan ik mijn boodschap extra kracht bijzetten?
Linda van Sloten
Directeur Ondersteunende Dienst Scholengroep Trivium
Laten we samen gaan sparren!
Openingstijden: elke werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.
info@puuridee.nl | |
Hoogveen 3-5 9501 XK Stadskanaal |