De keuze voor de juiste middelbare school! Dat is nieuw en natuurlijk vooral spannend! Welke school past het beste? Is het die het dichtstbij is of toch die school met een bekende naam? De middelbare schooltijd is een periode van persoonlijke groei en met een heleboel herinneringen in het vooruitzicht. Voordat ze deze keuze kunnen maken, moeten ze scholen leren kennen. Een open dag is vaak dé manier om een goede indruk te krijgen van verschillende scholen.
Tijdens een open dag van een middelbare school vliegen de indrukken je om de oren. Nieuwe docenten, vakken, klassen, noem maar op! Rondrennen door de gangen, proefjes doen en proeflessen volgen zit er fysiek waarschijnlijk niet in door de huidige corona-situatie en de afstand die daarbij hoort.
Bij het bedenken van de campagne rondom de open dag was het belangrijk om de energie van de school over te brengen. Dit hebben we gedaan door vrolijke en aansprekende emoticons te gebruiken.
Tijdens een brainstorm met het team komt een idee tot leven in een moodboard. Dit is ons startpunt voor de campagne. Om dit te bereiken hebben we een fotoshoot opgezet om de vier campagnebeelden te schieten. In deze fotografie komt het kleurgebruik uit de huisstijl van Ubbo Emmius terug. De felle kleuren zijn een weerkaatsing van het enthousiasme van de kinderen op zo’n open dag.
Speciaal voor deze campagne hebben we gekozen voor een krachtige en sprekende typografie die past bij de foto’s. Deze combinatie zorgt ervoor dat de uiting tot leven komt. De energie spat er vanaf!
Er zijn meerdere middelen uitgewerkt, denk aan flyers, spandoeken, citydisplays en Facebook advertenties. Het doel van de campagne is om leerlingen op een uitbundige manier kennis te laten maken met Ubbo Emmius. Het resultaat is een campagne vol indrukken en energie om de toekomstige leerlingen ook vanuit huis razend enthousiast te maken.
Is deze vrolijke campagne je ook opgevallen? Ben je benieuwd wat een campagne zoals deze voor je kan doen? Neem contact op. We denken graag met je mee.