Direct naar de inhoud.
ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG          ZORG                 

Zorgmarketing

Meer bereiken in de zorg?

Iedereen komt wel eens in aanraking met de zorgsector. Als patiënt, cliënt of vrijwilliger, maar soms ook als werknemer. Één op de zes werkenden werkt in de zorg. En de zorgsector is heel erg divers. Het gaat van ziekenhuizen, huisartspraktijken en fysiotherapeuten tot eHealth aanbieders, kinderopvang, gehandicaptenzorg en thuiszorgorganisaties. Ieder van deze zorgorganisaties kent vraagstukken waar zorgmarketing en communicatie een oplossing voor kan bieden.

Duidelijke en daadkrachtige communicatie, dat is waar wij goed in zijn. Of het nou gaat om communicatie met cliënten of potentiële medewerkers, samen bereiken we meer!

Ja, laten we sparren!

Contact

Wist je dat…

…negen op de tien zorginstellingen hulp zouden willen bij de het organiseren en structureren van hun marketingactiviteiten? Volgens de resultaten van het Zorgmarketing onderzoek.

Jij ook? Lees dan verder..

Communicatie in de zorg

Waar een ouder zekerheid zoekt in zijn keuze voor een kinderdagverblijf voor hun kind, wil een patiënt duidelijk weten wat hem te wachten staat bij een behandeling. Hoewel de boodschap anders is, wil iedereen hetzelfde. Duidelijkheid.

Communicatie in de zorg draait om duidelijkheid. Zorg er dus voor dat jouw doelgroep de juiste informatie op het juiste moment ontvangt. En gebruik daarvoor het beste kanaal voor jouw doelgroep.

Samen brengen we de doelgroepen en kun wensen en pijnpunten in beeld. Zo weten we zeker dat we een passende communicatiestrategie ontwikkelen.

Waarde creëren met een sterk merk in de zorg

Een sterk zorgmerk is onderscheidend, relevant en geloofwaardig. Vanuit die strategische basis kun je je communicatie gebruiken om waarde te scheppen voor zorgconsumenten, hun omgeving en jouw medewerkers.

Puuridee helpt jou om een sterke strategie en merkidentiteit te ontwikkelen. Zo komt jouw boodschap nog beter aan.

Interne communicatie

Goede communicatie is super belangrijk om je medewerkers blij te houden. Als zij zich gelukkig voelen op het werk, dan gaat de kwaliteit van de zorg ook omhoog. Werk en plezier moeten hand in hand gaan!

Dus zorg ervoor dat je als werkgever goed communiceert met je medewerkers en dat er ruimte is voor open en eerlijke communicatie. Zo kan iedereen zich optimaal inzetten voor de beste zorg voor de patiënten.

Een sterk werkgeversmerk

Het is van belang om als werkgever goed in de markt te staan, zodat je de beste zorgprofessionals aan je kunt binden. Dit kan door bijvoorbeeld duidelijk te communiceren wat jouw organisatie uniek maakt en waarom het zo interessant is om daar te werken. Het is ook belangrijk om een goede reputatie te hebben, zodat potentiële werknemers weten wat ze kunnen verwachten.

Een sterk werkgeversmerk kan er ook voor zorgen dat medewerkers zich meer betrokken voelen bij de organisatie en meer gemotiveerd zijn om zich in te zetten.

Ondersteuning op de communicatieafdeling?

Uit het zorgmarketing onderzoek blijkt dat bij 85% van de zorginstellingen maximaal 3 medewerkers op de communicatieafdeling werken.

Bij ziekte, verlof of piekmomenten kan (tijdelijke) ondersteuning een hoop stress voorkomen. Met onze ervaren communicatieadviseurs kunnen we direct ondersteuning bieden en samen aan de slag. Dit kunnen we op afstand of op locatie (interim) doen.

We gaan graag met je in gesprek!

Vijf tips om geweldig te communiceren in de zorg

Bij  het communiceren in de zorg is professionaliteit belangrijk, maar het moet vooral ook begrijpelijk blijven. De zorg is dynamisch, constant in beweging. Hoe pak je het dan aan om de communicatie op hoog niveau te leveren. Hier helpen wij je graag bij. Een aantal praktische tips lees je ook in ons blog over communicatie in de zorg. Hieronder vatten we de belangrijkste punten voor je op.

  1. De cliënt op de eerste plaats in je communicatie.

  2. Van binnen, naar buiten. Zelf helderheid creëren, is duidelijk communiceren naar buiten.

  3. De kracht van storytelling met échte mensen.

  4. Begrijpelijk informeren van cliënten en hun omgeving.

  5. Voortdurend versterken vanuit een goede strategie.

  6. Gaat de doelgroep mijn boodschap snappen (en er eventueel naar handelen)?

  7. Hoe kan ik mijn boodschap extra kracht bijzetten?

"Mijn eerste samenwerking met Puuridee heeft alle verwachtingen overtroffen. Dat zit ‘m in hun bereikbaarheid, snelheid én bereidheid om ongevraagd mee te denken hoe het nóg beter kan. Geweldig!"
Joyce van Dijk

Joyce van Dijk
Communicatieadviseur | Dokter Drenthe

Bekijk deze klant
Bekijk Alles

Deze klanten gingen jou voor

We zijn trots op deze projecten

DesignZorg

Interactief jaarverslag

Dokter Drenthe

DesignZorg

Huisstijl en website

BCM Ouderenzorg

InterimZorg

Interim-opdracht op locatie

UMCG Ambulancezorg

Wil jij aan de slag met de marketing en communicatie van jouw zorginstelling?

Laten we samen gaan sparren!

Contact

Je vindt ons hier

Openingstijden: elke werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

info@puuridee.nl
Hoogveen 3-5
9501 XK Stadskanaal