UMCG Ambulancezorg brengt goede zorg naar mensen. Dat doen ze in Drenthe en Friesland, samen met ketenpartners. Een flinke organisatie met bijna 400 medewerkers op 26 locaties. Vanwege tijdelijke onderbezetting op de communicatieafdeling, werd Puuridee ingeschakeld voor het bieden van structureel communicatieadvies en -uitvoering.
De opdracht bestond voor een groot deel uit ondersteuning bieden bij de introductie van vernieuwd beleid op het gebied van bekwaamheid en MVO. Daarnaast hebben we meegedacht en gewerkt aan de ontwikkeling van een personeelsmagazine. Uiteraard hielden we ons ook bezig met de dagelijkse gang van zaken op de communicatieafdeling.
Gezien de omvang van de opdracht, was extra mankracht geen overbodige luxe. Daarom werkten er vanaf het begin twee collega’s aan het project, Melanie en Kim. Wekelijks waren zij allebei één dag op locatie in Tynaarlo, op het hoofdkantoor van UMCG Ambulancezorg. Om zo snel mogelijk inzicht te krijgen in hun werkzaamheden, de werksfeer en hun (tijdelijke) collega’s, hebben we de samenwerking in het begin extra intensief aangepakt. Dit maakte het mogelijk om nog sneller en beter aan te sluiten bij de wensen en behoeften van onze opdrachtgever. Naast de aanwezigheid op locatie, werkten onze collega’s ook vanuit ons kantoor in Stadskanaal aan de opdracht.
Japke Grit
Communicatieadviseur UMCG Ambulancezorg
Door twee collega’s inhoudelijk aan de opdracht te laten werken, konden we de beste bereikbaarheid garanderen. Hierdoor was het mogelijk om, op elk moment tijdens de werkweek, de ondersteuning te bieden die nodig was. Ook voor andere diensten zoals vormgeving, copywriting en/of strategisch advies. Zo stonden we niet alleen klaar voor opdrachten zoals het personeelsmagazine, maar ook om te helpen bij dagelijkse werkzaamheden voor interne én externe communicatie.
Heb jij ook behoefte aan structurele ondersteuning in communicatie? Neem dan contact op. We denken graag met je mee!