Direct naar de inhoud.

E-mailmarketing? Prikkel!

Tips en trucs; ze zijn er in overvloed.
De juiste onderwerpregel, de perfecte tekstlengte, het ideale verzendmoment, personaliseren…. Absoluut handig, maar doe een stap terug en kruip in de huid van je ontvanger. Wat trekt hun aandacht in de overvolle inbox?

Ontwikkel het ‘must read it’-effect en prikkel! Met e-mailmarketing kom je direct in aanraking met je klant. Dat moment is in het ideale geval net even spraakmakender dan algemene communicatie-uitingen.

E-mailmarketing? Prikkel!

De juiste prikkel creëer je natuurlijk door goed in te spelen op de behoefte van de ontvanger. Wil je weten of je je doel hiermee hebt bereikt of dat de volgende mailing nog iets moet aanscherpen? Kijk dan eens naar de statistieken. Zo krijg je inzicht in wat goed werkt of juist niet.

  • Historische data – Welke mailings zijn goed gelezen? Waar wordt op geklikt? Welke mailings zijn veel doorgestuurd of leverden juist uitschrijvingen op? Wordt op de buttons geklikt? Aan de hand van deze informatie kun je je volgende mailing nóg verder verbeteren.
  • Beschikbare resultaten – Hoe hebben lezers zich ingeschreven? Wat zijn de kenmerken van de lezers (geslacht, leeftijd, interesses, etc)? Als je deze informatie hebt, kun je hele specifieke mailings maken. Echt gericht op de doelgroep dus!
  • Combineren van gegevens en data – Geboortedatum gevraagd? Mogelijkheid tot een felicitatie! De ideale gelegenheid voor een één-op-één contact en de mogelijkheid om je lezer naar je website te trekken met bijvoorbeeld een cadeaukorting.

Tot slot: het is inmiddels oud nieuws maar een vaste basis van e-mailmarketing zou een professioneel systeem moeten zijn. Puuridee maakt gebruik van Laposta. Wil je hier meer over weten? Belof mailons dan even!