Een restaurant met een unieke sfeer en smaakvolle gerechten verdient de juiste aandacht. Daarom vertaalden we de unieke culinaire ervaring van Boerderij Hermans Dijkstra, in een krachtige marketingstrategie. Het doel: de naamsbekendheid van het restaurant in Midwolda vergroten en nieuwe gasten overtuigen tot een reservering voor een avond uit in gouden sferen.
Voor het uitzetten van de marketingstrategie werd er eerst gekeken naar de bedrijfsstrategie van het restaurant. Daarbij is ook gekeken naar de huidige visuele presentatie: ‘hoe presenteert het bedrijf zich, past dat bij de strategie of zijn er verbeterpunten?’. De antwoorden op deze en andere vragen vormden de basis voor de nieuwe marketingstrategie die we vervolgens hebben uitgewerkt.
Met een duidelijke marketingstrategie voor ogen, is er een visuele vertaling gemaakt naar de huisstijl in de vorm van een upgrade. Voor het vernieuwde beeldmerk is het bestaande logo als vertrekpunt gebruikt. De boerderij, waar het restaurant in gevestigd is, is uitgewerkt in een tweedimensionaal beeldmerk, met daarnaast het woordmerk ‘Boerderij Hermans Dijkstra’. Het beeld- en woordmerk zijn uitgevoerd in de kleur bordeauxrood. Naast deze kleur worden graangoud, donkergroen en lichtgroen gebruikt in de vernieuwde huisstijl. Verder zijn er binnen de stijl grafische elementen toegevoegd die bij het verhaal van de boerderij aansluiten.
De volgende stap was de ontwikkeling van een campagneplan. Voor een creatief en doeltreffend plan is daarvoor eerst gekeken naar de manieren waarop de juiste doelgroepen bereikt kunnen worden. Hierin hebben we verschillende actiepunten meegenomen, die bijdragen aan het belangrijkste doel: meer reserveringen voor het restaurant. In dit plan zijn meerdere opties voor on- en offline media meegenomen. Online gaat het om goede vindbaarheid, social media marketing en online adverteren. Voor offline media is er gekeken naar reclame in de krant, pr met persberichten en het gebruik van drukwerk.
Naast het campagneplan, maakten we ook een campagneconcept. Op basis van de vernieuwde huisstijl van Boerderij Hermans Dijkstra is er een visuele vertaling gemaakt van het campagneplan. Zo hebben we gekeken naar het gebruik van geschikt beeldmateriaal en de manier waarop prijzen en/of voordelen benoemd worden. Het campagneconcept is de basis voor de vormgeving van verschillende media die voor de campagne gebruikt zullen worden.
Een nieuwe marketingstrategie, frisse huisstijl, campagneplan en concept komen pas tot hun recht in de juiste uitwerking. Online hebben we een nieuw ontwerp gemaakt voor de website, inclusief passende teksten in lijn van de strategie van het restaurant. Verder komen de huisstijl en strategie tot uiting in nieuwe ontwerpen voor de menukaart, visitekaartjes, folders en ander drukwerk. Naast de visuele uitwerking van middelen, staan we vanaf de start van onze samenwerking klaar voor Boerderij Hermans Dijkstra voor structureel communicatiemanagement.
Wil jij ook aan de slag met jouw marketingstrategie, huisstijl of een campagne? Neem dan contact op! We denken graag met je mee.