Hoe zorg je ervoor dat een digitaal event gaat leven? Eind vorig jaar werd LOOKBEYOND gelanceerd als jaarlijks terugkerend symposium. Experts geven inzicht in de mogelijkheden én innovaties in digital signage en narrowcasting. Puuridee maakte een gewaagde huisstijl en mediamix passend bij de internationale en technische uitstraling van het event.
LOOKBEYOND is een virtuele conferentie over innovaties in digital signage en narrowcasting. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld de implementatie van sensortechnologie of het automatiseren van content. Kortom, inspirerende sessies met specialisten die spreken over de kansen van nu en toekomstige mogelijkheden. Dat vraagt natuurlijk om een sprankelende huisstijl. Het doel? Technisch publiek, dicht bij IT, aanspreken.
Van de complete voorafgaande campagne tot de opmaak van de online omgeving, waar het event uiteindelijk plaatsvond, verzorgden we de complete vormgeving. Daarbij horen ook interfaces voor de paneldiscussies en live webinars.
Vanaf het begin van de brainstormsessies met de organisatoren van het event was het overkoepelende thema voor de huisstijl duidelijk: digitalisering. Voor de persoonlijke touch ontwikkelden we een mascotte in de vorm van een robot, helemaal in stijl met het karakter van het event. Het is hét herkenbare element dat ook als illustratie, animatie en avatar kan worden ingezet en veel vrijheid geeft in de toepassing van de huisstijl in de opmaak van (campagne)middelen en tijdens het event.
Ameera Surekha-Groen
Head of Marketing
In de aanloop naar de eerste editie werd het event flink online gepromoot met als resultaat meer dan 500 deelnemers! Vanuit verschillende locaties in Stadskanaal en Frankfurt ging LOOKBEYOND23 live. Deelnemers haakten online aan bij sessies waaronder die van onze collega Yan, die ontwerptips gaf en sprak over het maken van content voor digitale schermen. We kijken uit naar het volgende event.
Wil je jouw event ook stevig in de markt zetten? We denken graag met je mee!