Ken je dat gevoel? Dat je even helemaal het overzicht kwijt bent? Het overkomt ons allemaal wel eens, en dit is niets anders voor organisaties. Zo kwam ook Bio-ITech, nu eLabNext, bij ons met het verzoek om samen een weg te banen door een overvloed aan informatie. Een toffe uitdaging en het startpunt van een mooie samenwerking!
Teveel merken, producten, websites, noem maar op. Verwarring en verkeerde informatie was het resultaat. Overzicht was daarom meer dan gewenst. Om overzicht te creëren, hebben er allereerst meerdere workshops plaatsgevonden. Tijdens deze workshops is samen met Bio-ITech een duidelijke strategie vastgesteld; de basis!
Het resultaat van de workshops was een nieuwe overkoepelende organisatie: eLabNext. Dé plek waar alle verschillende merken, websites, producten en informatie samenkomen. Daarmee dus dé plek waar overzicht ontstaat.
eLabNext als centraal merk voor communicatie en branding was natuurlijk nog maar het begin. Alles was nog een blanco idee waar wij vorm aan mochten geven. We zijn direct aan het ontwerpen gegaan. Het logo, de huisstijl, de website, verschillende gedrukte middelen… Noem maar op!
We zijn ontzettend trots op alle mooie resultaten die we samen hebben mogen bereiken. En natuurlijk op het overzicht wat terug is gekomen!
Om ervoor te zorgen dat de nieuwe huisstijl consistent wordt doorgevoerd op alle middelen, is er een huisstijlhandboek gemaakt. Hierin zijn kleuren, lettertypes, tone-of-image, opmaakrichtlijnen en voorbeelden van uitingen vastgelegd. Handig!
Naast het vastleggen van de huisstijl, hebben wij de huisstijl natuurlijk ook in allerlei middelen doorgevoerd. De nieuwe website waar alle producten en informatie overzichtelijk samenkomen, maar ook praktische zaken zoals visitekaartjes, enveloppen, een e-mailhandtekening en briefpapier. Het complete pakket!
Jasper Dijkstra
Director of Business Development
Met het vaststellen van de strategie, het ontwerpen van een huisstijl en het maken van allerlei middelen is de samenwerking nog niet voorbij. Samen met eLabNext hebben we inmiddels nog veel meer mooie dingen mogen maken: beursmiddelen, brochures, social media templates en video’s. Ongetwijfeld volgen ook in de toekomst nog mooie projecten en campagnes. Samen bereiken we meer!