Direct naar de inhoud.
Opendagencampagne 2024 Opendagencampagne 2024

Opendagencampagne 2024

Tonen wat je in huis hebt

In het laatste jaar van de basisschool staan 8e groepers voor een belangrijke keuze: “Welke middelbare school kies ik?” Spannend en bovenal belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de mogelijkheden in de omgeving. Met de open dagen laten ze bij Ubbo Emmius zien wat ze in huis hebben. Om de open dagen onder de aandacht te brengen bij toekomstige leerlingen en ouders, ontwikkelden wij een complete campagne, inclusief diverse middelen.

Brainstorm voor een campagneconcept

Om tot een goed concept te komen, zijn we gestart met een brainstormsessie met één van onze communicatieadviseurs en twee vormgevers. Daarbij hebben we eerst gekeken naar kernwoorden die passend en belangrijk zijn voor Ubbo Emmius. Woorden als energiek, kleurrijk, open uitstraling en uitnodigend vormden zo de basis voor ons concept. Met de resultaten uit deze sessie maakten we een moodboard waar beweging, veel kleur en een speelse uitstraling vanaf spatten.

Een stap naar voren

De achterliggende gedachte voor de campagne volgde al snel op het moodboard: ‘een stap naar voren’. Van daaruit maakten we een schets van de posters, die we verder konden uitwerken. Een campagne als deze moet herkenbaar zijn en vooral opvallen tussen andere opendagencampagnes van concurrerende scholen in de omgeving. Door te spelen met de kleuren leggen we nadruk op bepaalde onderdelen in het beeld. Om dat beeld extra kracht bij te zetten voegden we vervolgens de ondertitel ‘Jouw stap vooruit’ toe. Wat leerlingen ook letterlijk gaan doen als ze een keuze maken, persoonlijk en in hun ontwikkeling.

Aandacht trekken met middelen

Met het concept, moodboard en de uitwerking daarvan in een poster, mock-up en website header onder de arm presenteerden we onszelf bij de opdrachtgever, om vervolgens het geheel te presenteren. Na enkele kleine wijzigingen, hebben we vervolgens de complete campagne uitgewerkt in middelen als:

  • Een flyer;
  • Een tasje met daarin: flyer, krijtjes en een pen;
  • Een brochure;
  • Badges voor leerlingen en medewerkers voor tijdens de open dagen;
  • Posters voor langs de weg op verschillende locaties in Stadskanaal;
  • Posters voor op de school zelf;
  • Een spandoek;
  • Advertenties;
  • En online middelen zoals een post, advertentie, headers voor sociale media en een websiteheader.

Herkenbare campagne

Heb je deze vrolijke campagne ook gezien en ben je benieuwd welk effect een campagne als deze voor jou heeft? Laat het ons weten, dan vertellen we meer!