Direct naar de inhoud.
TalentperronTalentperron

Talentperron

Een ander gesprek

Een ander soort gesprek voeren met de klant. Midden op het UWV-plein. Dát was het startpunt. De werkzoekende niet meer zien als iemand die werk zoekt, maar als individu met eigen talenten. En de kernvraag van het gesprek? Dat is: ‘Hoe wil jij meedoen en bijdragen aan de maatschappij?’

Samen met alle partners heeft Gemeente Groningen hiermee een prachtig concept ontwikkeld. Maar een positionering als merk was er nog niet. Daarvoor zijn wij ingeschakeld. Bij ons werd het verzoek neergelegd om een merkstrategie en huisstijl te ontwerpen voor dit initiatief.

"Wat een fijne samenwerking was dit. Altijd open voor sparren met uiteindelijk een aantrekkelijk, eerlijk en onderbouwd advies. Bedankt team Puuridee!"
José Gatsonides

José Gatsonides
Kwartiermaker en projectleider Talentperron

Plan van aanpak

Wat is je naam?

Even voorstellen? Dan begin je bij het begin: de naam. Zo zijn we in gesprek gegaan met de organisatie. Met gezonde nieuwsgierigheid. Geïnteresseerd in hun verhaal. Wat een enthousiasme is er binnen de organisatie! Op basis van de verhalen en heldere visie hebben wij verschillende voorbeelden van merknamen gemaakt. Het startpunt om het initiatief naam en smoel te geven.

Onze voorstellen zijn gepresenteerd. De betrokkenen: de kwartiermakers, stakeholders en stuurgroep. Deze input is verwerkt in het tweede voorstel. Een voorstel met de naam ‘Talentperron’ en pay-off ‘Maak werk van talenten’. En dat… Dat was precies goed!

En actie!

De naam was er. Toen nog de branding: huisstijl, huisstijlrichtlijnen en alvast wat media als sfeerimpressie. Ook hier hebben wij aan mogen werken. Een leuk proces: zo komt een  merk tot leven! Vol trots hebben wij onze ontwerpen hiervoor gepresenteerd aan Talentperron. De uitkomsten hiervan zijn verwerkt in een huisstijlhandboek. Dit boek wordt gedeeld met alle aangesloten partijen. Zo komt er een eenduidige stijl in alle middelen van Talentperron en in de vermelding van het initiatief in media van alle partners. Samen zorgen we voor een sterk merk. Samen bereiken we meer!

Ken je mij?

Het logo is sterk en herkenbaar, het vertelt een verhaal. Het logo verbeeldt de verschillende fases en stappen in iemands leven. Elk individu is anders. Elk pad is anders. Elk talent of elke competentie kan in meer of mindere mate aanwezig zijn. Maar… er is altijd ruimte voor groei en voor een volgende stap! Want er vindt ontwikkeling plaats. Onderweg naar het volgende perron. Een inspirerende reis gewenst!

 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe frisse uitstraling voor jouw bedrijf? Vraag ons gerust naar de mogelijkheden. Wij denken graag met je mee!