Maakt jouw organisatie al gebruik van een zakelijke sociale mediapagina? Dan ben je vast ook op de hoogte van het aantal bezoekers en zie je waarschijnlijk geregeld posts en advertenties voorbijkomen. Sociale media bieden tal van mogelijkheden als het gaat om onbetaalde posts en advertenties. Adverteren via deze wegen is een zeer krachtig middel, omdat je bij het plaatsen van jouw advertenties gebruik kunt maken van specifieke targetmarketing.
Waarom zou je sociale media gebruiken?
Misschien denk je terwijl je dit leest dat sociale media niet bij jouw organisatie past, maar weet je dat wel zeker? Social media marketing kun je namelijk voor veel verschillende doelen inzetten, zowel betaald als onbetaald. Zo kun je bijvoorbeeld:
- Digitaal netwerken en direct interactie hebben met jouw doelgroep
- Input vragen van gebruikers over bijvoorbeeld jouw producten
- De naamsbekendheid en het imago van de organisatie vergroten
- Sales en andere relevante conversies verhogen
- Het verkoopproces ondersteunen, bijvoorbeeld door customer care via social media
- Een community en betrokkenheid bij jouw organisatie of product creëren