Direct naar de inhoud.

‘No stress’ met een contentkalender

3 minuten leestijd

Inspelen op actualiteiten, spraakmakende onderwerpen, feestdagen en evenementen. Allemaal dingen die onmisbaar zijn voor je marketing. Het toverwoord is ‘relevantie’. Heb je vaak moeite om een iets waardevols te bedenken voor berichten op sociale media?

Maak dan gebruik van een contentkalender. Dat is een kalender waarop alle onderwerpen van de communicatie- en marketingberichten overzichtelijk gepland zijn. Dat scheelt je een hoop denkwerk en stress.

‘No stress’ met een contentkalender

Voordelen van een contentkalender

Met een strak geplande contentkalender zie je op tijd waar, met welk onderwerp en op welk platform je aan de slag kunt. Zo kun je Koningsdag bijvoorbeeld alvast in je agenda zetten voor een leuke post. Of kun je voor de Bouwvak nog snel die leuke reisblog posten. Op de actualiteit inspelen wordt zo een stuk makkelijker en je vermijdt last-minute stress.

Bedrijven en organisaties die beperkte tijd hebben voor sociale media kunnen zo efficiënter met hun tijd omgaan en vermijden dat er wekenlang niets geplaatst wordt op sociale media. Weet je niet goed welk kanaal je waarvoor kunt inzetten, lees dan dit blog eens. Daarin sommen we de mogelijkheden voor je op.

 

Overzicht krijgen en houden

Zo’n contentkalender klinkt misschien ingewikkeld, maar in principe kun je al beginnen met een eenvoudige tabel. Stel een overzicht op van de komende weken en de onderwerpen die je wilt behandelen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld goed per maand een thema gebruiken.

Plan per week een uurtje in je agenda om de berichten uit te werken voor de hele maand. Zo hou je overzicht, kun je gemakkelijk bij het thema blijven en kun je de rust bewaren.

Wil je hier graag hulp bij? Dan kan Puuridee je helpen bij het gebruik van uitgebreide contentkalenders. Zo zie je ver van tevoren waar je aan toe bent en ben je op tijd klaar. Waar wacht je nog op? Plannen maar!

Hulp nodig met jouw contentkalender?

Dus, hulp nodig met het opstellen van een contentkalender? Laat het ons weten. Wij denken graag met je mee.